Sunday, September 18, 2011

Owner Sajak "Aku Yang Sorang" Datang Menyerang...


Iwanski said :
aku yang sorang..
kau apa hal pandang-pandang..
ada hutang..?
aku tau laa, mati nanti bahaya tinggalkan hutang..

Ujie said:
Woii, seorang orang yang sorang,
mmg kau ade hutang,
kau makan sorang2 berhutang..
kau minum sorang2 pun berhutang..
nak makan dua orang..
Aku tak cukup duit bayar makan minum kau je bangang.
Dasar bujang senang...

Al-Kisah said :
Ehem,ehem..Jangan lupa.. aku pun sorang..
ada aku kisah korang punya hal hutang,
yg penting bangun pagi aku dah tak sorang..
tido pun dah tak sorang..
Sebab bini ku dah abis pantang..
Padan muka korang..

Iwanski said:
E eh, korang-korang..
sorang ngutip hutang,
sorang hati sonang,
yang aku sorang2 pikir hutang..
berjalan la aku sorang2..bile nampak ujie ku lari lintang-pukang..
lepak sorang2...mimpi pon sorang2..
kuat berangan sorang2...kuat jiwang pon sorang2..
sampai kesudah lah tak bayar hutang.

Ujie said:
bro, pegi toilet pun kene bayar walaupun masuk sorang2...
bersendirian memang sorang2 tunggu kau datang langsai hutang..
semalam aku sorang tunggu kau dtg bayar hutang...
kini aku masih sorang tunggu kau dtg bayar hutang..
Sampai kesudah kau tak datang-datang...
last2,aku dah bengang terus rembat kau punye sajak aku yang sorang.

Al-Kisah said :
Haaakkkktuihhh korang...
lastweek je aku sorang..
tu yg aku pun rembat kau punye sajak seorang orang yg sorang
sbb aku tau takkan selamanya aku sorang..
Jangan jeles aku dah tak sorang..

tapi..
aku bukannya orang-orang sbb aku tak pnah pegi pun sawah bendang..
aku juga bukannya orang minyak sbb aku tak pernah intai anak dara org..
dan aku juga bukanlah orang jahat sbb aku tak pnah jadi pailang..(lamo tak dongar pekataan pailang..)
tapi aku juga orang..macam iwanski jugak yg kadang2 berhutang ..

Iwanski said :
Aku agak dah memang korang...
tapi, lantak laa wak ang..
buat ape aku nak berang binguang..
eh, bila pulak aku tau ckp minang..
suketi korang lerr..
buatla ape pun dgn sajak aku yang sorang,
kire aku jual la sajak tu utk langsai hutang..


aku tahu..
aku bukanlah orang berada..
aku juga bukanlah orang glamer..
dan aku bukanlah orang ternama..
aku hanya orang biasa..
sebab tu aku berhutang keliling pinggang...

Ujie, Al kisah said :
wei iwanski yang sorang...
walaupun kau sorang kau tetap orang..
takkan selamanya kau harus berhutang..

untuk itu..carilah wang..
Wang yang akan mengubah hidup kau yang berhutang..
baru la kau leh jadi aku seorang orang yang sorang yg
dah bayar hutang...

Kuang... kuang...kuang....

~Kes Hutang Ghupenye...~

2 comments:

Alkisah said...

uit bila masa aku cakap cam tu.. ish ish ish..

Iwanski said...

kah kah kah.. merapu2 je tu.. hanya rekaan semata-mata... abaikan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...