Tuesday, January 3, 2012

Bila Bertemu Dengan Seorang Yang Jujur & Budiman..

~Gaban juga dikatakan mempunyai nilai seorang jujur dan budiman~

Assalamualaikum...

Sejak akhir-akhir ni aku asyik mengelamun dan kadang kala lupa dan alpa... takkan kerana asyik mengkaji asal usul keturunan sampai aku jadi macam ni.. atau mungkin stress ditempat keje barangkali.. hinggakan pada satu hari.. aku pi cucuk duit kat ATM machine.. lepas aku tekan amaun wang yang aku inginkan, aku pun tunggu ler proses mesin tersebut...dalam keadaan kepala otak aku fikir ntah ape ntah.. dengan selamber je aku amik kad pastu terus bla... lepas beberapa langkah aku meninggalkan mesin ATM tersebut... aku terdengar org panggil.. “bro,bro... duit bro ni taknak ke..” fuhh, duit aku ler tu.. mcm mana la aku leh lupa.. padahal tujuan utama ku ialah nak kuarkan duit… terharu aku beb..betapa jujur dan budiman nya pemuda tersebut.. kalau aku pompuan lama dah aku ngorat beliau.. Konklusinya, bagi aku masih ramai lagikan insan diluar sana yang kejujurannya setahap Space Cop Gaban... ala-ala penyelamat gitu.. kalau tak sudah terbang wang ku kerana kelalaian ku sendiri....

113 comments:

ErnieFaizal Siti said...

Berhati-hati lain kali..kdg-kdg apa yang kita alami,itu jelah sekali berlaku..masih lagi nak jadi rezeki awak.. :)

Pondok Usang said...

ErnieFaizal Siti ~ terima kasih awk.. sy akan lebih berhati-hati..

fadh leyanie said...

nasib baik itu orang jujur,kalau tak melayang RM..

Pondok Usang said...

fadh leyanie ~ kalau tak makan maggi la abg iwan hari-hari.. hehe..

whitecappuccino said...

nasib baik la ada lagi orang budiman macam tu..kalau tak hmmmm..RM terbang!

mama aini said...

assalam..`selamat tahun baru 2012`..ehem rupanya masih ramai insan yg berhati mulia sptnya..

Pondok Usang said...

whitecappuccino ~ kalau tak monyosal tak sudah..

Cik Oda Gelang said...

susah nk jmpa org jujur mcm tu kan..

Pondok Usang said...

Cik Oda Gelang ~ tu la.. sangat terharu..

Pondok Usang said...

mama aini ~ betul mama.. masih ramai lagi mereka yg jujur.. semoga ade keberkatan bile kite bersama org-org seperti itu.. =)

dill said...

alhamdulillah..masih ada yang jujur :)

dill.

Pondok Usang said...

dill ~ syukur sgt dill..

Nora Hj Nasir said...

....uchuu keiji...Gabannn!!!
xpe sy leh supply maggi, staff price pnye :)

Pondok Usang said...

Nora Hj Nasir ~ wahh.. betul ke.. adakah dikau bekerja di syarikat maggi?

KaK LimAh Si SupiR said...

naseb bek dye insan yg jujur..kalo jmpe yg xbp nk jujur, memg dh lesap duit tuuu

Pondok Usang said...

KaK LimAh Si SupiR ~ mmg confirm ku merana.. hehe..

::♥~naiemah_ramli~♥:: said...

nasib baik kn.. =) selamat duit awk :) huhu..lin kali masa bawa kluar duit jgn fikir bnda lain ye =)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Nasib baik jumpa dengan orang yg baik & jujur..

blog-tips-kurus said...

kalau terjumpa beliau lagi, sila kim salam yek!

*kesatria baja itam tak jujur kah??

nuyui a.k.a miss YUI said...

bertuah tu..lau org xjujur dia dah diam2..

maisarah sarah said...

dalam ramainya penyangak kat luar tu tp masih ramai juga yg baik

meowwmania said...

kem salam kat bro tu ekk :D

Alkisah said...

cepat2 la ke jinjang pelamin bro..

jap nak tanya.. setahu alkisah kalau kita tak amik duit lagi dari atm, rasanya kad tu takkan kuar..

ermm..

cik asam jeruk said...

fuh nasib dpt yg jujur,klo yg penyangak dok beratur belakang tu..mmg bye2 la kan..hehe

ORLANDO AHMAD said...

ultraman datang jenguk gaban :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

kalo jumpe orang yang tak jujur . mmg dah lame lesap duet tu .

masih ade yang jujur lagi . :)

Hanie_Dew said...

ya la. percaya atau tidak. dalam ke-bahayaan dunia skrg ni masih ada orang baik dan jujur di sekeliling kita. alhamdulillah ko tak hilang duit tu.

m!3yr4h_LolLy said...

betul to. masih ade lagi orang yang budiman kat atas dunia nie.

msredcheesecake said...

Seb baik lelaki tu budiman, kalau tak, kenduri la dia dgn duit tu.... Syukur....

iKhRam said...

wow
bgusnyer..
sebenarnya masih ramai lg yg jujur...

Ungu Violet said...

pernah gak jadi skali mcm tuh...amik kad je...duit tinggal..

sbb kepala pikir tang lain..

tp tak terniat la nk ngorat pulak..hihihh

~SaL IjOu~ said...

satu dlm seribu insan sebegitu..Iwan cukup beruntung~ =)

p/s : hehe, kite ada je..ha'ah..busy sket~ ^^

aleen aiden said...

pergh,mujur orang tu panggil.ada tanye x die single lagi ke tidak?kah3

Rtp Farra Arisha said...

jujurnya beliau.

Mizz ErMa said...

wah, budiman betul..tuan belog nih xpelawa ke dia p mam prosperity burger kat mcd tuh? hihi

Cikgu Ma said...

tak nak duit tu bagi saya x pa...kebulur ni..hehe

era kecik said...

baik budak tu . kalo sesetengah orang, dah tak pulangkan duit tu..

> lain kali ati-ati ek :)

aRa ❤ aFiq™ said...

dasat tol smpai lupa duit.. susah na jumpa org jujur skunk :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

suka dan bangga dengan orang yang jujur...! kan?:) selamat tahun baru admin pondok usang!

~Nana BamBam~ said...

masih ada lagi manusia yang mempunyai kejujuran dan keikhlasan cume jarang kita jumpai..

lain kali jangan lalai yer abam iwan :)

Aien Not Alien said...

kadang kita leka sampai lalai jadinya...huhuhu...hati2 di ATM :)

Hanif said...

nasib baik dapat duit balik!!!
you in luck bro

Cik Pulau said...

nasib baik jumpa yg baik hati..
len kali belum tntu jumpa yg macam ni lg.. kena ati2..^^,

Cik tikah said...

eh, fikiran serabut ke?

EmpayarUtama said...

Cam runsing je...Relaxs bro... Kita pi minum dulu :)

NOOR FATIN said...

nasb baik la dia jujur, kalau org lain, ntah amik terus ke apa2..wuwuwuw

lepas ni kena lebih berhati2 :)

Farah Adila said...

nasib baik org tu jujur...
klu tak hbs la duit tu kena kebas...

Cik Gee said...

terbaik la.. kalau org yg otak mereng ckit beratur belakang hang, confirm sudah melayang duit tu...

itu petanda yg otak hang nak kena rehat tu... dah longgar fius2 dia kot.. ops? sibuk2 kan diri dgn xtvt santai pas ni ea.. macam karoke ke.. mengorat ke........ hehehehe... (:

hanaahmad said...

terleka. ingat kat siapa ni awak? keh3. nasib baik ada lagi yang jujur. lepas ni sila hati2 k.

A Crack Mirror said...

uih..mengelamun ke apa..
after this bro..sebelum mulakan apa2 baca bismillah..lebih afdhal..semoga kita dijauhi perkara sia2.. langit tak selalu cerah..hati org xselalu baik.. peace.

Woofer Storm said...

ingat sapa tu bro.ehhe

#ensem tak laki tu?kalau ensem,sy nak..hahaa

Woofer Storm said...

ingat sapa tu bro.ehhe

#ensem tak laki tu?kalau ensem,sy nak..hahaa

Norlida Ramli said...

yup..masih ada org yg jujur..untungla jumpa org yg jujur..kalo x jujur????abes laaaaaa..huhu

zOeY zAu YaH said...

mmg terharu kan klu jumpa org yg camtu =)

Yatie Awang said...

Alhamdulillah..rupanya masih ada manusia yang jujurkan? sebenarnya bukan masih adakah, tetapi memang masih ramai manusia jujur..

♥AienNajwa♥ said...

Aiyak ! jangan cuai2..=) duit tu duiiiiit..hehe !

eita said...

kiranya duit tu masih lagi jadi rezeki awak....
bersyukurlah..

dhiera said...

aiyak, sila fokus-fokus~ hehehe
naseb orang tu jujur. kalau tak, tak pepasal jerk~

fazrulnoor said...

saya salh seorang

delour said...

xbyk dah org budiman kt luar sana tu..lebih2 lagi klu part duett..org sanggup buat ape saje demi duett...

Pondok Usang said...

♥~naiemah_ramli~♥ ~ okeh.. lepas ni sy fokus tentang wang aje.. hehe..

LiLy @ MumMyQiStInA ~ kalau jumpe ngan org sebaliknye.. leburla wang tesebut..

blog-tips-kurus ~ baeklaa.. kastria baja hitam kurang mesra.. hehe..

Pondok Usang said...

nuyui a.k.a miss YUI ~ betul! diam2 berisi..

maisarah sarah.. yup.. berpasang pasangan..

meowwmania ~ kalau sy masih jumpe beliau lagi la.. hehe..

Pondok Usang said...

Alkisah ~ calonnye pun takde lagi.. meh ler rokemen kan utk aku..hehe..
itu ATM sistem lama.. lagi bahaya.. duit amik kad tinggal.

cik asam jeruk ~ confirm.. setel uwang ku..

Pondok Usang said...

ORLANDO AHMAD ~ hai abg otromen taro..

::ini belog saya . cinta hati saya:: ~ yaa.. kamu juge seorang yg jujurkan..

Hanie_Dew ~ tu la.. syukur sgt.. jgn lalai lagi.. huhu..

kisah hati said...

kalau pompuan mest en.iwan dh nguratkan hehe..

Arra Ahmad said...

fikir ape la yang duit pun tinggal..
hehe..
kalau sy duk kat blakang tu...sy panggil gak..tp mintak dulu duit upah...haha

THE LEKAT LEKIT STORY said...

duit tu masih rezeki awak sbb tu duit awk terserempak dgn org yg jujur..

pemuzik jalanan said...

Lain kali hati hati bang. Bila tiba soal duit, org yg jujur pun kadang kadang belot.

Eh awk boleh je ngorat dia, kalau awak gay la. Hik. Bai.

A.I said...

bak lah laki tu.
i pompuan....
auwww! lol.


syukur laa jumpa org yang baik.
=)

A.I said...

bak lah laki tu.
i pompuan....
auwww! lol.


syukur laa jumpa org yang baik.
=)

nazirah said...

ish ish ish bahaya tu brO..
aish mengelamun pe la tu ek
jangan careless lgi ok
tu nasib bek tu sbb ada orang bek ati jumpe aish kalau org lain tu agaknye dah smbr dah duet bro tu huhu

TiraPengemis said...

fuhh....nseb bek die jujur...kalo tak mmg rezeki die la...hahhaa

ps: lain kali hati2 yer...

Mya said...

huhu comel bila gaban dijadikan sampel huuuu

nur farahin binti sulaiman said...

wahhh.. baik betul bdak tue..
p/s~ kamu perlu berhati2.. nie msti fikir bnyak.. sampaikan terlupa pe yg dibuat.. heheh

Juliet_iRa~" said...

masih ada rezeki lagi..heee

hati2 lepas ni...mmg ssh nk jmpa org y jujur n budiman...tp msh ada..:)

Mawar berduri said...

dunia ttp indah ^_^

Amoi MiyaSya said...

wahh ! bagus kalau camtu , jujur . emm , tak semua orang kat dunia ni jahat , still ade lagi org2 yang baik :) semoga kita menjadi salah seorang darinya :))

fany wany said...

saya pun jujur jugakk. hehe

emy zulaiha said...

wah samelah emy pon mcm lelaki tue..jujur.hahaha syok sendiri nie.kbai~ :)

nur azimah said...

ish3x
jgn berangan bile tgh kuakn duit.. hee

nur azimah said...

ish3x
jgn berangan bile tgh kuakn duit.. hee

kajaharuna said...

wahhhh... no fon bro tu ade tak? nak :)

zureen said...

lain kali jangan cuai tau.. banyak fikir sangat laa tu sampai lupa..huhu~

starzieti said...

untunglah jumpe orang yg jujur. aku arituh tertinggal fon at tandas. bile g balik at tandas tuh tgk fon da ilang. ntah la sape org yg tak jujur tuh. huh. -.-'

LAici KAng Ais said...

jgn berangan kuat sgt dude....naseb tak terbang

teha said...

mujo laa kan org tu jujur.. kalu x , mmbazir jee

Cik Nurul said...

baeknya pemuda itu.. bagos2.. ^^

Botak said...

yang jujur dan budiman tu boleh dibilang dengan jari dan sebaliknya ramai., btw., nasib ada yang panggil., kalau tak mahu hangus duit tu..

Faaein Talip Roy said...

perghh.. memang bahaya tu..

Alhamdulillah.. orang tu jujur..

ni dok pk apa lah ni smpai duit pun lupa nak ambil..

ctpayong said...

Bismillahirrahmanirrahim

banyakkan salawat, insyaAllah akan punya daya ingatan yg baik.

semoga Allah berkati pemuda yang memulangkan wang kamu itu.

UmieFaten said...

I'm back :) .
isk3. Bahaya gila lah abg pondok ni.. awat lagu tu? dok pikirkan apa lah ni..kalau saya lah, mesti duit tu dah takde, sbb saya suruh abg pondok belanja saya guna duit tu..hehehe

Ain Atika Zailani said...

huh.. duit tu...sape lah budiman itu ye..heheks=p

cik wanie Lovela (CWL) said...

tcre naaa

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

CikLaLA said...

Mungkin satu dalam sejuta... nak carik yang jujur memang sukar..

cik wanie Lovela (CWL) said...

lama xupdte

TiraPengemis said...

follow !

J.Syazwana said...

fuhh ! naseb baik orang tuh baik hati panggil. kalau orang yang suka amik kesempatan habeslah. hihi


p/s : kite dah buat entry untuk hadiah tuh. keh keh :)

Rozuan Ismail said...

amboi,berfikir samapi luoa nak ambik duit bro.huhu

p/s singah dari blog syazwana jamal.follow sini.menarik blog

ika said...

untung laa kalau semua org mcm nie...:)

ghost writer said...

kalau aku pemuda tuh pun aku akan bagitau kat kau,bro.bukan sebab nak jujur tapi segan nak amik duit tuh.

Sophie Al-Yahya said...

Adoiiii..Duit tuuuuuu..!

chemay said...

nasip baik still ada orang yang jujur,
:)

izni jaafar said...

pehhhh
bahaya btoi
klu kena kat org tak jujur?
aduhaiii

say to easy=) said...

wah.kagum dengan laki tu

Princess Fiona Bini Shrek said...

abang!! hehe..selamat tahun baru..sorry delay~
hehe..wahh! nak ngurat laki tuh bole x bang??hikhik..=P

Cik Kasut said...

aloi...nape jadi cam nie????ish2 selamat ler diaorang baik klu tak memang hai hai bye bye jelah duit 2

Syairani Tarmizi said...

lain kali hati-hati. kite pun penah gak macam ni.cuak kot.hurm

lama dah tak singgah sini :(

Run Away said...

gaban hero yana masa yana kecik2...;d

Run Away said...

gaban hero yana masa yana kecik2...;d

Cik FaRiZaM said...

i follow.........

Elie Lily said...

jujur itu terlampau subjektif untuk diperkatakan! :)

ekabukanmakcikkau. said...

wuhh gaban tu jadah apa? eh eh lagi satu konklusinya, otak kau tu agaknya dah tercalar dan ia perlu dicuci cewahhh hhaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...